چترمفهومی

 فضای مجازی یک Umbrella Term یا چترمفهومی است که در میان ما فارسی‌زبانان بسیار رایج است. این اصطلاح معمولاً همه‌ی نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی و وب‌سایت‌ها را در برمی‌گیرد.

 ICT که مخفف Information and Communications Technology است، چترواژه‌ی دیگری است که معمولاً همه‌ی زیرساخت‌های ارتباط الکترونیک را شامل می‌شود. به شکل مشابه، فناوری اطلاعات یا IT را هم می‌توان یک چترواژه دانست. دیجیتال مارکتینگ هم نمونه‌ی خوبی از یک چترواژه محسوب می‌شود.

 بیماری روانی هم یک چترواژه‌ی دیگر است که مجموعه‌ی گسترده‌ای از ناهنجاری‌ها و اختلال‌ها را پوشش می‌دهد.

 بازاریابی نیز یک چتر مفهومی دیگر محسوب می‌شود. به همین علت با وجودی که گاهی می‌بینیم بازاریابی در کنار تبلیغات، فروش و برندسازی قرار داده شده و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر بررسی می‌شود، در فضاهای دیگر این را هم تجربه می‌کنیم که بازاریابی، تبلیغات، برندسازی و بسیاری از حوزه‌های دیگر را نیز در دل خود جای می‌دهد.

 طی سال‌های اخیر، فین تک (FinTech یا Financial Technology) هم به جمعِ اَبَروژه‌ها افزوده شده و تمام تکنولوژی‌هایی را که به نوعی با خدمات مالی در ارتباط هستند، پوشش می‌دهد.

مواد مخدر، طب سنتی و تکنولوژی هم، نمونه‌های دیگری از چترهای مفهومی محسوب می‌شوند.

چرا باید چترواژه‌ها را بشناسیم و به آن‌ها حساس باشیم؟

 

تست تصویر


Critical Thinking


یادگیری تفکر نقادانه ۱۳
چترمفهومی
چترمفهومی

۱۴۰۴/۰۹/۰۲ ۱۳

عنوان مطلب ۲۳۴
عنوان مطلب ۲۳۴

توضیحات مطلب ۲۳۴

۱۴۰۴/۰۸/۱۷ ۱۰

عنوان مطلب ۱۴۴
عنوان مطلب ۱۴۴

توضیحات مطلب ۱۴۴

۱۴۰۴/۰۸/۱۷ ۱۰

عنوان مطلب ۱۲۰
عنوان مطلب ۱۲۰

توضیحات مطلب ۱۲۰

۱۴۰۴/۰۸/۱۷ ۹

عنوان مطلب ۷۸
عنوان مطلب ۷۸

توضیحات مطلب ۷۸

۱۴۰۴/۰۸/۱۷ ۹

تست تصویر در متن

۱۴۰۴/۰۹/۰۲ ۶